Push up bars kan øge træningsudbyttet af armbøjninger

***

Del:
Push-up-bars-billede

Måske har du set greb til armbøjninger, som også kaldes push up bars og push up grips, og tænkt, hvad de dog skal bruges til, når man bare kan lave almindelige armbøjninger? Imidlertid er der mange fordele ved herved, da de både kan gøre træningen med armbøjninger mere effektiv og skånsom. Desuden findes der også mange andre øvelser med kropsvægt, som kan udføres med push up bars. Det er muligt at købe Pamels push up bars i høj kvalitet.

Hvad er push up bars?

Det er håndtag, som man kan lave armbøjninger og andre øvelser med kropsvægt med. Disse håndtag er med til at sikre, at man ikke skrider med sine hænder, når man laver sine øvelser. Derudover er push up grips med til at gøre armbøjninger mere skånsomme for håndleddene, da man har et mere sikkert og stabilt greb, når der laves armbøjninger.  

Hvordan kan disse håndtag gøre armbøjninger mere effektive?

Push up håndtag kan gøre armbøjninger mere effektive på flere forskellige måder. Først og fremmest kan push up grips øge bevægelsesrækkevidden, hvorfor man kan træne flere forskellige muskelgrupper, end man gør ved almindelige armbøjninger uden push up grips. Det øger fleksibiliteten i træning og gør, at man kan udføre mange forskellige øvelser med push up bars. Der vil komme eksempler på øvelser med push up håndtag senere.

Push up håndtag kan også øge det såkaldte ’Time under Tension’ (TUT), som er beskrevet i indlægget med styrketræning. Ved en højere TUT øges spændingen yderligere, hvilket sørger for, at musklerne vokser og bliver større. Derfor er det også med push up grips muligt at få en hurtigere udviklingen af brystmusklerne.

Øvelser med push up grips

Push up grips øger mulighederne for øvelser med armbøjninger. I nedenstående video er der eksempler på øvelser med push up grips, som kan træne forskellige muskelgrupper i overkroppen.

Vil du gerne træne med os?

Andre indlæg

’Junkfood eksperimentet’. Hvor farligt er junkfood for kroppen?

Sådan kan du forlænge levealderen: Ni gode råd fra ”Gopler ældes baglæns”

Fordele og ulemper ved vegetarisk kost

Vil du gerne kontakte os?

Skriv en besked

         Telefon: 70 20 10 70                     Kontakt@fysiobootcamp.dk

Jeg sidder klar ved telefonen mandag – torsdag fra 12:30 til 14.30

Scroll to Top

Gratis samtale

Book en vejledende samtale vedrørende personlig træning

Gratis samtale

Book en vejledende samtale vedrørende personlig træning

Interesseret?

Vi sidder klar Til at hjælpe dig!

Få et uforpligtende tilbud på virksomhedstræning.

Vi kontakter dig hurtigst muligt omkring jeres muligheder som virksomhed.

Skal vi finde en tid?

Gratis samtale

Book en vejledende samtale vedrørende personlig træning